...μίλησε στα παιδιά και μαζί με τον Εγκέφαλο εξήγησαν πως συνεργάζονται για να μπορούμε να
βλέπουμε σωστά.
Μας είπε ότι ζει στα μάτια μας...
....και εμείς το γράψαμε!!!!
Παρατηρήσαμε το μάτι ως προς το σχήμα, χρώμα και τις φλεφαρίδες που λειτουργούν σαν προστασία από σκόνες ή άλλα αντικείμενα.
Ο οφθαλμ-ίατρος είναι ο γιατρός που μας βοηθά όταν έχουμε πρόβλημα με την όρασή μας.
Μας εξετάζει με ειδικά εργαλεία και τρόπους.
Παίξαμε τον οφθαλμίατρο διαβάζοντας τους αριθμούς.
Συγκρίναμε πότε βλέπουμε καλύτερα , από κοντά ή από μακριά:
Δουλέψαμε σε πίνακα διπλής εισόδου όπου τα παιδιά έγραψαν το όνομά τους και σημείωσαν το χρώμα των ματιών τους. Μετρήσαμε πόσα παιδιά είναι στην κάθε ομάδα χρώματος (μαύρο, καφέ, γαλάζιο και πράσινο) και συγκρίναμε τις ποσότητες.
Σε φύλλο εργασίας ζωγράφισαν αυτά που τους αρέσει να βλέπουν.
Είπαμε αίνιγμα για τα μάτια μας .....
....φτιάξαμε την κούκλα Όραση......
Είπαμε πως το πρωί που ξυπνάμε τα μάτια μας είναι μισάνοιχτα και δεν βλέπουμε πολύ καθαρά γιατί πρέπει να συνηθίσουν από το σκοτάδι στο φως.
Με αφορμή το παραπάνω ....φτιάξαμε κόμικς!!!!!
(Ο Εγκέφαλος ξυπνά την Όραση το πρωί και έχουν ένα μικρό διάλογο.-
αναδυόμενη γραφή).
Είπαμε πως το πρωί που ξυπνάμε τα μάτια μας είναι μισάνοιχτα και δεν βλέπουμε πολύ καθαρά γιατί πρέπει να συνηθίσουν από το σκοτάδι στο φως.
Με αφορμή το παραπάνω ....φτιάξαμε κόμικς!!!!!
(Ο Εγκέφαλος ξυπνά την Όραση το πρωί και έχουν ένα μικρό διάλογο.-
αναδυόμενη γραφή).
-Ξύπνα κυρία Όραση!! -Καλημέρα κύριε Εγκέφαλε!!! |
Παίξαμε πολλά παιχνίδια!!!
1. παιχνίδι μνήμης
Βάζουμε μπροστά μας 6 αντικείμενα και ζητάμε από τα παιδιά να τα παρατηρήσουν και να τους βγάλουν μια "φωτογραφία με τα μάτια τους". Ένα παιδί βγαίνει έξω από την αίθουσα και εμείς κρύβουμε ένα αντικείμενο ή αλλάζουμε θέσεις στα υπόλοιπα. Το παιδί αυτό πρέπει να βρει τις αλλαγές που κάναμε.
2. ποιος μιλάει;
Ένα παιδί φοράει μάσκα και ένα άλλο του μιλά με φωνή αλλαγμένη. Ο πρώτος πρέπει να αναγνωρίσει το παιδί που μιλά.
Ένα παιδί φοράει μάσκα και ένα άλλο του μιλά με φωνή αλλαγμένη. Ο πρώτος πρέπει να αναγνωρίσει το παιδί που μιλά.
3. ποιος είναι;
Αυτή τη φορά θα αναγνωρίσουμε τους συμμαθητές μας πιάνοντάς τους.
4. κουτσό με κλειστά μάτια.
Μπορείτε να κάνετε κουτσό με κλειστά μάτια;
δεν είναι εύκολο !!!!!! |
5. Προσπαθούμε να περπατήσουμε με κλειστά μάτια και να
προσανατολιστούμε στο χώρο της τάξης.
6. παιχνίδι σε ζευγάρια (εμπιστοσύνη)
Δύο παιδιά μπαίνουν μέσα σε ένα στεφάνι. Το πρώτο είναι ο ταξιτζής και το δεύτερο ο επιβάτης . Ο επιβάτης φορά τη μαύρη μάσκα και αφήνει τον ταξιτζή να τον κάνει μια βόλτα στην τάξη.
7. Παιχνίδι με ποτηράκια που κρύβουν 1 αντικείμενο,
τα ανακατεύουμε και προσπαθούμε να βρούμε τι έχει ο κάθε αριθμός.
8. τυφλόμυγα!!!!!!!!!!
Με τα παιχνίδια αυτά παίρνουμε αφορμή και μιλάμε για τους τυφλούς και το πόσο δύσκολη είναι η ζωή τους. Υπάρχει όμως τρόπος να μπορούν να κυκλοφορήσουν στο δρόμο ή να διαβάσουν ή να εργαστούν άτομα τυφλά. Αυτό που μπορούμε εμείς να κάνουμε γι' αυτούς είναι να τους βοηθάμε όταν το χρειάζονται, αλλά κυρίως να τους σεβόμαστε!!!!
Πολύ ωραία η βιωματική σας προσέγγιση. Μπράβο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΥΓΕ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο σας, πολύ ωραία βιωματική και ολοκληρωμένη δουλειά!
ΑπάντησηΔιαγραφή