Το θέμα μας σήμερα ήταν η βροχή ως ένα συνηθισμένο φθινοπωρινό καιρικό φαινόμενο.
Ήταν άλλωστε η τελική (χθεσινή) πρόβλεψη των παιδιών για τον σημερινό καιρό.
Αρχίσαμε με την ερώτηση ....
“Από πού έρχεται η βροχή;” ....
...και η απάντηση που αναμενόταν ....
“Από τον ουρανό και τα σύννεφα!!!”
“Και τι έχουν μέσα τους τα σύννεφα;”, συνεχίσαμε εμείς.
“Νερό!!!!!!!!!!” , είπαν με μια φωνή τα παιδιά.
“Και πώς ανέβηκε το νερό στα σύννεφα;”
.......... ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
Οι απαντήσεις τους;
Φύσηξε δυνατός άνεμος και το ανέβασε ψηλά.
Δεν ξέρω, μόνο του πήγε.
Το χιόνι το έβαλε εκεί.
Σκαρφαλώνει σαν το σκουλήκι.
Το βοηθάει ο Θεός.
Κρύβεται και ανεβαίνει.
Για να απαντήσουμε στην ερώτηση αυτή είπαμε στα παιδιά πως θα κάναμε κάτι που το κάνουν οι μεγάλοι και θα έπρεπε να φερθούμε προσεκτικά όπως οι μεγάλοι.
“Θα κάνουμε πείραμα”.
Το πείραμα ήταν να βράσουμε λίγο νερό σε ένα μικρό κατσαρολάκι και να παρατηρήσουμε τα συννεφάκια – υδρατμούς που σχηματίζονταν κατά τη διαδικασία βρασμού.
1ο πείραμα
Μέχρι αυτό το σημείο είχαμε βάλει νερό στο ποτήρι.
Τόσο νερό έμεινε μετά από το βράσιμο.
Τι έγινε το υπόλοιπο νερό;
Εξηγήσαμε ότι τα συννεφάκια που είδαμε να ανεβαίνουν πάνω από το κατσαρολάκι είχαν μέσα τους νερό σε μορφή αέρα.
Ρωτήσαμε αν κάτι παρόμοιο έχουν ξαναδεί και που.
Όταν η μαμά μαγειρεύει βγαίνει συννεφάκι από την κατσαρόλα, είπαν.
Στη συνέχεια είπαμε πως αυτά τα συννεφάκια ταξιδεύουν όλο και πιο ψηλά ώσπου φτάνουν στον ουρανό. Εκεί συναντούν και άλλα μικρά συννεφάκια με τα οποία ενώνονται και φτιάχνουν τα μεγάλα σύννεφα που είναι γεμάτα με νερό-βροχή.
Κάτι παρόμοιο γίνεται και όταν η μαμά απλώνει τα ρούχα για να στεγνώσουν. Το νερό από τα βρεγμένα ρούχα ζεσταίνεται από τον ήλιο , γίνεται συννεφάκι και ανεβαίνει στον ουρανό για να συναντήσει και άλλα συννεφάκια.
Για να το διαπιστώσουμε κι εμείς αυτό, βρέξαμε μια πετσέτα και λίγο βαμβάκι και τα αφήσαμε σε μια άκρη για να δούμε πως θα στεγνώσουν.
2ο πείραμα
2ο πείραμα
Τα αποτελέσματα θα τα δούμε αύριο.
Αρχίσαμε να διαβάζουμε το παραμύθι
.....που περιγράφει το ταξίδι του νερού.
Από τον ουρανό τα σύννεφα θα ρίξουν ψιχάλα, βροχή ή καταιγίδα.
Συζητήσαμε για το τι είναι πιο δυνατό από τα τρία παραπάνω καιρικά φαινόμενα και κάναμε ένα σχετικό φύλλο εργασίας .
Σε άλλο φύλλο εργασίας τα παιδιά έφτιαξαν και στόλισαν ομπρέλες.
Όλοι μαζί φτιάξαμε μια ομπρέλα με τα ονόματα των παιδιών μέσα σε σταγόνες.
Είπαμε επίσης τι κάνουν οι άνθρωποι για να προστατευτούν από τη βροχή και τα παιδιά πρότειναν ομπρέλα, αδιάβροχο και γαλότσες.
Παρακολουθώ καθημερινά τις δραστηριότητές σας και ομολογώ ότι κάνετε πολύ καλή δουλειά με αγάπη και μεράκι!
ΑπάντησηΔιαγραφήΌμως οι φωτογραφίες που αναρτάτε βλέπω ότι είναι από το ολοήμερο τμήμα. Να υποθέσω ότι ακριβώς τα ίδια πραγματοποιούνται και στο κλασικό ή υπάρχουν διαφοροποιήσεις στο ημερήσιο πρόγραμμα των δύο τμημάτων? Για παράδειγμα έκαναν και τα δύο τμήματα το πείραμα με το νερό? Παρακολούθησαν και τα δύο τμήματα το δελτίο καιρού?
Πάντως ακόμα και αν είναι ακριβώς ίδιο το πρόγραμμα που ακολουθείτε και οι δραστηριότητες που πραγματοποιείτε, θα ήθελα να σας παρακαλέσω να αναρτάτε φωτογραφίες και από το κλασικό τμήμα, προκειμένου να έχουμε και εμείς τη δυνατότητα να θαυμάσουμε τις καθημερινές εργασίες των παιδιών μας, τα παιχνίδια τους και τη γενικότερη συμπεριφορά και στάση τους στο σχολείο.