Η μέρα σήμερα είναι αφιερωμένη στα ζώα. Παρόλο που πιστεύουμε πως δεν είναι απαραίτητες οι παγκόσμιες μέρες για να θυμηθούμε, να μιλήσουμε και να εκτιμήσουμε τα ζώα ή την αποταμίευση ή τους ηλικιωμένους ή τη μητέρα ή τόσα άλλα θέματα, τελικά θα ακολουθήσουμε κι εμείς το συνηθισμένο αφού είναι θέματα που ενδιαφέρουν τα παιδιά.
Τους άρεσε λοιπόν όταν πρωί πρωί, πριν συγκεντρωθούμε στην παρεούλα , τους είπα πως είναι η μέρα που γιορτάζουν τα ζώα και άρχισαν μια βροχή από προσωπικές τους εμπειρίες:
- στο χωριό έχει η γιαγιά γουρούνι,
- έχουμε δύο σκύλους στον κήπο,
- έχουμε δύο χελώνες στην αυλή του σπιτιού μας,
- στην Αλβανία έχω μια γάτα,
- η γιαγιά έχει κότες, πρόβατο, κόκορα ..... και τελειωμό δεν είχαν.
Στην παρεούλα, πιο ήρεμα πια, μίλησαν όλοι με τη σειρά .
Τα ρώτησα αν τα ζωάκια τους έχουν δικό τους σπιτάκι και αυτό ήταν αφορμή για να μιλήσουμε για το που ζουν τα ζώα , δηλαδή το φυσικό τους περιβάλλον.
Φτιάξαμε τις παρακάτω λίστες και διαπιστώσαμε πόσο πολλά ζώα γνώριζαν τα παιδιά !
Η συζήτηση τώρα επικεντρώθηκε στο ότι ο καθένας έχει το χώρο στον οποίο ζει καλύτερα, χωρίς να ενοχλεί κανένα και πως δεν πρέπει εμείς οι άνθρωποι να θεωρούμε όλους τους τόπους δικούς μας και έτσι να ενοχλούμε με τις δραστηριότητές μας τα ζώα της θάλασσας (μόλυνση θαλασσών), του δάσους (πυρκαγιές), της ζούγκλας (τσίρκο) , των πάγων (αύξηση θερμοκρασίας του πλανήτη).
Τα ζώα δε μας ζητούν τίποτα περισσότερο παρά μια φωλίτσα και αγάπη.
Αυτό ήταν και το νόημα ενός απλού ποιήματος που φτιάξαμε γι΄ αυτή τη μέρα.
Το ποιηματάκι αυτό τα παιδιά το έβαλαν μέσα σε μια "φωλίτσα "μαζί με τη φωτογραφία ενός ζώου.
Η φωλίτσα έκλεισε και έγινε ένα μικρό φακελάκι που το κλείσαμε με ένα χάρτινο κορδελάκι για να πάει στο σπίτι και να μάθουν οι γονείς τι μάθαμε σήμερα για τη γιορτή των ζώων.
Μια αφίσα που έγινε ομαδικά είχε σειρά .
Αφού ενημερώθηκαν από την ιστοσελίδα της WWF για τα ζώα που κινδυνεύουν τα παιδιά του κλασικού τμήματος έφτιαξαν ένα πάντα - κούκλα χρησιμοποιώντας ένα πλαστικό ποτήρι.
Το μεσημέρι στο ολοήμερο τμήμα, τα παιδιά επεξεργάστηκαν το θέμα "τα ζώα που είναι σε κίνδυνο" και διάβασαν το παραμύθι "Η φώκια που τραγουδούσε" της Ιωάννας Κυρίτση Τζιώτη.
Στη συνέχεια έφτιαξαν φώκιες από κάνσον.
Μίλησαν για τα ζώα που κινδυνεύουν και είδαν σχετικές εικόνες στο internet.
Πιο συγκεκριμένα μίλησαν για τα ζώα που ζουν στην Ελλάδα και είναι απειλούμενα είδη όπως η χελώνα καρέττα καρέττα , ο λύκος , η μεσογειακή φώκια και άλλα.
Στη συνέχεια έφτιαξαν φώκιες από κάνσον.
Μίλησαν για τα ζώα που κινδυνεύουν και είδαν σχετικές εικόνες στο internet.
Πιο συγκεκριμένα μίλησαν για τα ζώα που ζουν στην Ελλάδα και είναι απειλούμενα είδη όπως η χελώνα καρέττα καρέττα , ο λύκος , η μεσογειακή φώκια και άλλα.
Πολύ όμορφα όλα!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟλα πολυ ωραια !!Τα παλαμοζωακια πολυ ενδιαφερουσα ιδεα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΙ ΩΡΑΙΑ !!!!! ΟΛΑ ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήολα όμορφα!!! και η αφισα σας!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήπάρα πάρα πολύ όμορφα!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστούμε όλους σας για τα καλά σχόλια!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή