Τετάρτη, 26 Φεβρουαρίου 2014

ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΙ

Ένα ακόμη θέμα που βγήκε από τις προτιμήσεις των παιδιών (στο κλασικό τμήμα) είναι  οι Δεινόσαυροι.

σκεφτήκαμε λοιπόν και καταγράψαμε τι γνωρίζουμε για τους δεινόσαυρους



και τι θέλουμε να μάθουμε γι αυτούς..






Όλα τα παιδιά είπαν πως για να τα μάθουμε όλα αυτά πρέπει να ψάξουμε σε βιβλία , εγκυκλοπαίδειες, στο διαδίκτυο και να ρωτήσουμε τους γονείς μας. Έτσι την επόμενη μέρα το σχολείο μας άρχισε να κατακλύζεται από σχετικά βιβλία και ομοιώματα δεινοσαύρων...





Ξεκινήσαμε τη συλλογή των πληροφοριών ψάχνοντας τα βιβλία μας.





  Πρώτα πρώτα σταθήκαμε στην προέλευση του ονόματός τους. Αναλύσαμε την λέξη  δεινός-σαύρα . Τους είπα λοιπόν πως αυτό σημαίνει τρομερή σαύρα
Βρήκαμε τα γράμματα που χρειάζονται για να συνθέσουμε τη λέξη ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΣ, τις κόψαμε και  την συνθέσαμε σε φύλλο εργασίας.Τέλος μετρήσαμε πόσα γράμματα είχε η λέξη..




Στη συνέχεια ψάξαμε να βρούμε πως γεννήθηκαν  οι δεινόσαυροι και ανατρέχοντας στα βιβλία μας είδαμε πως οι δεινοσαυρίνες γεννούσαν αυγά που μέσα από αυτά έβγαιναν τα δεινοσαυράκια.

Παρατηρήσαμε πως σε όλες τις εικόνες οι μαμάδες ήταν κοντά στα αυγά τους για να τα προστατεύουν από τους σαρκοφάγους δεινόσαυρους.
Τους ζήτησα να βρουν ποια άλλα ζώα σήμερα γεννούν αυγά και βρήκαν αρκετά όπως η κότα τα πουλιά, η χήνα ,η πάπια κ ά.
Συμπληρώσαμε δύο φύλλα εργασίας,
ένα για αυτά που μάθαμε μέχρι τώρα...




και ένα για να μετρήσουμε τα αυγά των δεινοσαύρων




Μέσα στα βιβλία που έφεραν τα παιδιά βρήκαμε και την απάντηση στο ερώτημα πως μάθαμε για την ύπαρξη των δεινοσαύρων.
Ήδη τα παιδιά είπαν " από τους επιστήμονες" αλλά ψάχνοντας είδαμε απολιθώματα δεινοσαύρων που ανακάλυψαν οι παλαιοντολόγοι...








Γίναμε κι εμείς ερευνητές και φτιάξαμε από πλαστελίνη σκελετούς δεινοσαύρων...














Ξαναπιάσαμε δουλειά αναζητώντας στα βιβλία μας τους φυτοφάγους δεινόσαυρους.










τα παιδιά ήδη ήξεραν τους φυτοφάγους δεινόσαυρους, απλά  επιβεβαίωσαν τις γνώσεις τους..

ο διπλόδοκος


ο τρικεράτοπας



ο στεγόσαυρος


ο σκυλόσαυρος



ο ουρανόσαυρος



κατόπιν τους καταγράψαμε....



και μετά φτιάξαμε τους δικούς μας στεγόσαυρους







και μια αφίσα για την τάξη μας που στα κέρατα του στεγόσαυρου βάλαμε τα πρόσωπά μας...



Τώρα ήρθε η σειρά των σαρκοφάγων δεινοσαύρων...

ο τυραννόσαυρος Ρεξ (αγαπημένος των παιδιών)



ο γαλίλιμος

ο δεινόχυχος


τους καταγράφουμε......


επηρεασμένοι από αυτά που είδαμε , ζωγραφίσαμε με μαρκαδόρους..





με προσπάθεια να γράψουμε  τι φτιάξαμε...











αλλά και στο καβαλέτο..









φτιάξαμε δεινόσαυρους με τύπωμα παλάμης....











και τον βοηθήσαμε να βρει το δρόμο στο λαβύρινθο και να φτάσει στη τροφή του..






και για να χαλαρώσουμε συνθέσαμε παζλ με δεινοσαυράκια...





Τώρα ήρθε η σειρά του τυραννόσαυρου Ρεξ

Τον παρατηρήσαμε στα βιβλία που έχουμε εφοδιαστεί...





και φτιάξαμε και τον δικό μας Ρεξ..












Ενώσαμε τους αριθμούς για να σχηματιστεί ο Ρεξ..











Πολλά παιδιά έφτιαξαν δεινόσαυρους με πλαστελίνη..

διπλόδοκος


τυραννόσαυρος


πτερόσαυρος


στεγόσαυρος


άλλος ένας στεγόσαυρος..


αλλά και με χάρτινα πιάτα διπλόδοκους..



Η συλλογή από δεινόσαυρους όσο πάει και μεγαλώνει...



Το ίδιο συμβαίνει και με τα βιβλία που έχουν ως θέμα τους τους δεινόσαυρους. Ένα τέτοιο είναι και ένα ¨μαγικό ¨βιβλίο που μας έφερε ο Αλέξης Δ.
Το βιβλίο αυτό είχε ένα φακό που σε βοηθούσε να δεις καλύτερα τα διάφορα είδη δεινοσαύρων..









Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την διαφορετικότητα του βιβλίου και το απόλαυσαν ιδιαιτέρως!!
Ευχαριστούμε τον Αλέξη  αλλά και όλα τα παιδιά που έφεραν και φέρνουν καθημερινά υλικό για το θέμα μας και μας βοηθούν στο να ανακαλύψουμε πληροφορίες...

Ήρθε και η σειρά των αινιγμάτων και με ένα αίνιγμα ξεκινήσαμε να γνωρίσουμε τους πτερόσαυρους..





και φυσικά τα παιδιά όχι μόνο το βρήκαν αλλά έγραψαν και το όνομά τους....




αλλά έδωσαν και την δική τους πινελιά στο φύλλο εργασίας...


Κατόπιν , ψάξαμε στη συλλογή μας και βρήκαμε έναν..


και είδαμε σχετικές εικόνες για αυτούς..


μάθαμε πως τρώνε ψάρια και μικρά ζώα και έντομα..
και πως τα φτερά τους ήταν από δέρμα  και όχι από πούπουλα..

Έτσι φτιάξαμε τους δικούς μας πτεροδάκτυλους..

από χαρτόνι...





για να τους κρεμάσουμε στο δωμάτιό μας...





Λύσαμε ένα ακόμη αίνιγμα, γράψαμε το όνομα του δεινόσαυρου και το διακοσμήσαμε..









Στο περιοδικό" Παράθυρο στην εκπαίδευση του Παιδιού" βρήκαμε ένα πολύ όμορφο παραμύθι για δράκους που έγραφαν παραμύθια και το διαβάσαμε...

"Ένας δράκος στην αυλή μου"






και αφού απολαύσαμε την διήγηση του παραμυθιού,  παρατηρήσαμε δύο εικόνες ( από τις δραστηριότητες του παραμυθιού) για να βρούμε τις διαφορές τους...


και επειδή η περίοδος που κάναμε αυτό το project ήταν μέσα στις απόκριες φτιάξαμε μάσκες δράκου





Το τελευταίο είδος δεινοσαύρων που θα μελετήσουμε είναι οι θαλάσσιοι δεινόσαυροι

Είδαμε εικόνες τους...







..τους παρατηρήσαμε και διαπιστώσαμε πως δεν έχουν πόδια αλλά πτερύγια και μας θυμίζουν κάποια από τα σημερινά ψάρια. Το φαγητό τους είναι τα μικρότερα ψάρια και τα όστρακα..

και  τα ζωγραφίσαμε...























...φτάνοντας στο τέλος της ενασχόλησή μας με τους δεινόσαυρους σχεδιάσαμε ότι μας άρεσε από αυτούς...


και ετοιμάσαμε το βιβλίο με τις δουλειές μας...


για να θυμόμαστε όλα αυτά που ανακαλύψαμε γαι τους δεινόσαυρους.
Πραγματικά τα παιδιά απόλαυσαν όλο αυτό το ταξίδι στην εποχή των δεινοσαύρων και πολλές φορές έμεινα έκπληκτη για τα δύσκολα και ιδιαίτερα  ονόματα που γνώριζαν τα περισσότερα παιδιά.
Πολλές φορές τραγουδήσαμε το γνωστό τραγουδάκι του τεμπέλη δράκου που σας το προτείνουμε να το ακούσετε και εσείς!!!!

  

1 σχόλιο: