Πέμπτη, 8 Μαρτίου 2012

Μακεδονία

Ο Αλέξανδρος Σατσίδης, μαθητής Νηπιαγωγείου της Θεσσαλονίκης, με τη βοήθεια της μαμάς του, μας  έστειλε το δεύτερο γράμμα. Μας μίλησε σ' αυτό για τα ενδιαφέροντά του και μας έδωσε κάποια στοιχεία για την περιοχή του. Αμέσως αρχίσαμε τις δραστηριότητές μας.
  • Κάναμε εμπέδωση των όρων "αποστολέας" και "παραλήπτης".
  • Βρήκαμε στο χάρτη τη Μακεδονία  και παρατηρήσαμε πως σε σχέση με τη Θράκη  είναι πιο μεγάλη και έχει περισσότερο πράσινο χρώμα, δηλαδή πιο πολλές πεδιάδες.

  • Ζωγραφίσαμε το δικό μας χάρτη και γράψαμε ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ και ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ.


  • Ψάξαμε στο internet πληροφορίες για το Μέγα Αλέξανδρο (είχε αναφερθεί στο γράμμα) .
  • Μιλήσαμε για το αγαπημένο του άλογο,τον Βουκεφάλα, που εντυπωσίασε πολύ τα παιδιά. 
  • Σε ένα ψηφιδωτό που βρήκαμε στο internet πληκτρολόγησαν ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ  και ΒΟΥΚΕΦΑΛΑΣ.
Ο Μέγας Αλέξανδρος, ο Βουκεφάλας και οι στρατιώτες όπως τους έφτιαξε η Μαρία.

... και εδώ όλοι μαζεμένοι...

(σημείωση: η ζωγραφιά αυτή έγινε μια μέρα  αφού είχε τελειώσει το θέμα της Μακεδονίας στην ώρα της ελεύθερης πρωινής ζωγραφικής - όχι σε οργανωμένη δραστηριότητα))
  • Στο γράμμα του ο Αλέξανδρος μας είχε βάλει μια φωτογραφία από το Λευκό πύργο. Παρατηρώντας τη τα παιδιά είπαν πως ήταν Γκρι Πύργος και όχι  Λευκός. Έτσι μιλήσαμε για τη μόλυνση από τα καυσαέρια στις μεγάλες πόλεις.
  • Ακούσαμε το εμβατήριο "Μακεδονία ξακουστή".
video

  • Χορέψαμε το "Μήλο μου κόκκινο".
  •  Σε φύλλο εργασίας χρωματίσαμε και γράψαμε το αστέρι- ήλιος της Βεργίνας.
  • Είπαμε το μύθο της Γοργόνας της αδερφής του Μέγα Αλέξανδρου.

Η Γοργόνα η αδερφή του Μέγα Αλέξανδρου

Ο Αλέξανδρος ο Βασιλιάς, σαν πολέμησε και πήρε όλα τα βασίλεια του κόσμου και τον έτρεμε όλη η γη κι η οικουμένη, κάλεσε τους μάγους και τους ρώτησε:



- Πείτε μου εσείς που κατέχετε της μοίρας τα γραμμένα, τι μπορώ να κάνω για να ζήσω πολλά χρόνια, να χαρώ τον κόσμο που τον έκανα όλον δικό μου;




- Βασιλιά μου πολυχρονεμένε, η δύναμή σου είναι πολλή μα όσα έχει γράψει η μοίρα δεν μπορούν να ξεγραφτούν. Ένα μόνο πράγμα είναι που μπορεί να σε κάνει να χαρείς τα βασίλεια και τη δόξα σου. Μα είναι δύσκολο, πολύ δύσκολο.




- Δεν σας ρωτώ αν είναι δύσκολο, μόνο ποιο είναι;




- Ε, τότε Βασιλιά μου, στους ορισμούς σου, είναι το Αθάνατο νερό που όποιος το πιει, θάνατο δεν φοβάται. Μα όποιος πάει για να το πάρει, πρέπει να περάσει ανάμεσα από δυο βουνά που χτυπά το ένα πάνω στο άλλο ασταμάτητα κι ούτε πουλί πετούμενο δεν προλαβαίνει να περάσει. Άμα περάσεις τα δυο βουνά, είναι ένας δράκος ακοίμητος και φυλάει το Αθάνατο νερό. Σκοτώνεις το δράκο και το παίρνεις.




Ευθύς ο Αλέξανδρος προστάζει και του φέρνουνε το άλογό του το Βουκεφάλα που φτερά δεν είχε και σαν πουλί πέταγε. Καβαλικεύει και ξεκινά. Περνά τα δυο βουνά, σκότωσε τον ακοίμητο δράκο και πήρε το γυαλί που χε το Αθάνατο Νερό. Μα έλα που όταν γύρισε στο παλάτι, δεν το φύλαξε καλά! Το βλέπει η Αδελφή του και χωρίς να ξέρει τι είναι, το χύνει. Και κατά τύχη χύθηκε πάνω σε μια αγριοκρεμμύδα και γι' αυτό από τότε οι αγριοκρεμμύδες δεν ξεραίνονται ποτέ. Μετά από ώρα πάει ο Αλέξανδρος να πιει το νερό, μα που 'ν' το; Ρωτά την Αδελφή του κι αυτή του λέει πως δεν ήξερε τι ήταν και το έχυσε!




Τρελάθηκε από το θυμό και τη στεναχώρια του και την καταράστηκε να γίνει από τη μέση και κάτω ψάρι και να βασανίζεται. Ο Θεός τ' άκουσε και από τότε, όσοι γυρίζουνε με τα καράβια, τη βλέπουνε και παραδέρνεται μέσα στα κύματα. Ωστόσο τον Αλέξανδρο δεν τον μισεί κι όταν δει καράβι το αρπάζει από την πλώρη και ρωτάει:




- Ζει ο βασιλιάς Αλέξανδρος;


Κι αν ο καραβοκύρης δε ξέρει και απαντήσει:

- Απέθανε…

Τότε η κόρη από τη μεγάλη της λύπη ταράζει με τα χέρια και με τα ξέπλεκα ξανθά μαλλιά της τη θάλασσα και πνίγει το καράβι. Όσοι όμως ξέρουνε, απαντούν:
- Ζει και βασιλεύει και τον κόσμο κυριεύει…
Και τότε η γοργόνα από τη χαρά της παύει τους ανέμους και τα κύματα και παίζει τη λύρα της και τραγουδάει γλυκά τραγούδια και απ' αυτή μαθαίνουν οι ναύτες τους καινούριους σκοπούς. 

  • Φτιάξαμε Γοργόνες με ξυλομπογιά και χρυσόκολλες.




  • Δείτε και μια κατασκευή από το μεσημεριανό τμήμα του Ολοήμερου τμήματος


Εντυπωσιακότατο!!!!!!
  • Παρατηρήσαμε Μακεδονίτικες παραδοσιακές φορεσιές.

  • Φτιάξαμε μια ποδιά με λουλούδια από χαρτί και τέμπερες ως κατασκευή σε σχέση με την Μακεδονίτικη φορεσιά .


  • Καναμε ένα πίνακα αναφοράς με όσα μας εντυπωσίασαν από τη Μακεδονία.


......και συνεχίζουμε......

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου