Παρασκευή, 30 Νοεμβρίου 2012

Μου αρέσει να...

Τελειώνουμε σήμερα το θέμα "Ο Εαυτός μου",κατά τη διάρκεια του οποίου έγινε προσπάθεια τα παιδιά να μιλήσουν για τον εαυτό τους, να τον γνωρίσουν καλύτερα και να τον παρουσιάσουν μέσα από διάφορες πτυχές του : εμφάνιση, ηλικία ,οικογένεια, σχολείο,φίλους, φόβους και προτιμήσεις. Με τις προτιμήσεις ασχοληθήκαμε σήμερα , με ό,τι δηλαδή κάνει τα παιδιά να νιώθουν καλά. Ο καθένας μίλησε για το τι του αρέσει να κάνει . Έγραψε και ζωγράφισε  σχετικά με αυτό.

Τέλος φτιάξαμε ένα βιβλίο με ό,τι είπε ο καθένας για τον εαυτό του τις δύο τελευταίες εβδομάδες .

Πέμπτη, 29 Νοεμβρίου 2012

Οι φόβοι μας


Στη φάση διερεύνησης του θέματος "Ο Εαυτός μου" η Κ. είχε πει πως  ήθελε να μιλήσουμε γι' αυτά που φοβόμαστε. Συγκεκριμένα είχε πει "να μην φοβόμαστε".
Σήμερα λοιπόν οι φόβοι ήταν  το θέμα μας. Αρχίσαμε με το παραμύθι 

Τετάρτη, 28 Νοεμβρίου 2012

Το Νηπιαγωγείο μου


Σήμερα το θέμα μας ήταν το σχολείο μας .
 Μάθαμε το όνομά του . 
5ο  Νηπιαγωγείο Τρίπολης.
Στο internet είδαμε εικόνες από άλλα νηπιαγωγεία.
Είπαμε τι κάνουμε στο σχολείο, γιατί ερχόμαστε καθημερινά και ρωτήσαμε τα παιδιά αν θα προτιμούσαν να μένουν στο σπίτι . Ευτυχώς η απάντηση δεν μας απογοήτευσε!!!
Ένας σημαντικός λόγος που αρέσει το σχολείο στα παιδιά είναι (όπως είπαν) ότι βλέπουν τους φίλους τους, μιλάνε και παίζουν μαζί.
 Έτσι λοιπόν φτιάξαμε ένα φύλλο εργασίας στο οποίο  τα παιδιά ζωγράφισαν το σχολείο  (αφού πρώτα το παρατήρησαν εξωτερικά), καθώς επίσης και έναν φίλο ή φίλη γράφοντας και το όνομα του/της.

Τρίτη, 27 Νοεμβρίου 2012

Δευτέρα, 26 Νοεμβρίου 2012

Η οικογένειά μου

Συνεχίζοντας σήμερα την ενασχόλησή μας με τον εαυτό μας, μιλήσαμε για την οικογένειά μας. Άλλωστε αυτό το επιμέρους θέμα ήταν μέσα στα θέματα που τα παιδιά είχαν ζητήσει να συζητήσουμε  στη φάση διερεύνησης του Εαυτού.

Αρχίσαμε  με το παραμύθι "Η κούκλα που ήθελε να αποκτήσει ένα μωρό"

Κυριακή, 25 Νοεμβρίου 2012

Το βραβείο μας


Ευχαριστούμε το 1ο Νηπιαγωγείο Μεγαλόπολης  http://edo-nipiagogio.blogspot.gr/ για το βραβείο που μας χάρισε !
Η δουλειά σας είναι εξαιρετική και έχετε ένα ιδιαίτερο τρόπο προσέγγισης των θεμάτων που σίγουρα   είναι αποδοτικός και  ελκυστικός στα παιδιά. Συνεχίστε και εμείς σας παρακολουθούμε με ενδιαφέρον.

Συνεχίζοντας


Με τη σειρά μας και ακολουθώντας τις οδηγίες :
1. Να δημιουργήσετε link για το Blog που παραλάβατε το βραβείο!
2. Να τοποθετήσετε το βραβείο στο post σας.
3.Να δώσετε με τη σειρά σας το βραβείο σε 5 blogs με λιγότερους από 200  followers.
4. Να ειδοποιήσετε τα 5 blogs  που επιλέξατε για βραβείο.



δίνουμε κι εμείς  βραβείο στους:

http://tsirimpasieleni.blogspot.gr/

http://blogs.sch.gr/44nipperist/

http://nipiagogoi2011kastor.blogspot.gr/

http://paixnidokamomataa.blogspot.gr

nipiagogoiarkadias.blogspot.com/

Η δουλειά όλων είναι πολύ καλή και η ανταλλαγή ιδεών βοηθά όλους μας.
Καλή συνέχεια και καλό κουράγιο σε όλες τις καλές συναδέλφους.

Παρασκευή, 23 Νοεμβρίου 2012

Η γέννησή μας

Ένα από τα ερωτήματα που είχαν θέσει τα παιδιά για την επεξεργασία του "εαυτού"  ήταν να μάθουν για τα μωρά. Αρχίσαμε λοιπόν βλέποντας σχετικές φωτογραφίες και διαπιστώσαμε αυτά που λέγαμε μιλώντας για το φύλο ( δεν μπορούμε εύκολα να καταλάβουμε αν ένα μωρό είναι αγόρι ή κορίτσι γιατί  τα  χαρακτηριστικά  του προσώπου τους είναι ίδια). 

Τα γενέθλιά μας


Συνεχίζοντας την επεξεργασία του θέματος "Ο Εαυτός μου" , μιλήσαμε σήμερα για τα γενέθλιά μας.
Ήταν μπερδεμένη στο μυαλό των παιδιών η έννοια "γιορτή" με την έννοια "γενέθλια" και έτσι  συζητήσαμε αρκετά γι' αυτό. Αφού διευκρινίσαμε ότι με τα γενέθλια γιορτάζουμε τη μέρα που γεννηθήκαμε είπαμε πως  συνήθως κάνουμε πάρτι . Μιλήσαμε για το τι κάνουμε σε ένα πάρτι και φτάσαμε στην τούρτα και τα κεράκια. Φτιάξαμε λοιπόν  ο καθένας την τούρτα του με τη γεύση που του άρεσε και μετρήσαμε τα κεράκια που θα σβήσουμε. 

Τετάρτη, 21 Νοεμβρίου 2012

Τα χαρακτηριστικά του προσώπου μας.

Σήμερα συνεχίσαμε την παρατήρηση του εαυτού μας και συγκεκριμένα των χαρακτηριστικά του προσώπου. 
Γράψαμε τι υπάρχει στο πρόσωπό μας.



Τρίτη, 20 Νοεμβρίου 2012

Αγόρι ή κορίτσι;

Σήμερα το θέμα που μας απασχόλησε ήταν τα φύλα. 
Σε δύο στήλες έγραψαν τα παιδιά το όνομά τους και μετρήσαμε πόσα αγόρια και πόσα κορίτσια ήταν σήμερα στο σχολείο. Συγκρίναμε τις λίστες και καταλήξαμε ότι τα αγόρια είναι περισσότερα από τα κορίτσια και μάλιστα κατά 6 παιδιά.

Δευτέρα, 19 Νοεμβρίου 2012

Μιλάμε για τον εαυτό μας;


Μετά  το θέμα για το Πολυτεχνείο ο πίνακας ανακοινώσεων  του σχολείου  έμεινε άδειος . 
Κοιτώντας τον το πρωί το μόνο που βλέπαμε ήταν οι φωτογραφίες  των παιδιών  από τις πρώτες μέρες τους στο Νηπιαγωγείο.  Τα ρώτησα αν ήθελαν να μιλήσουμε για αυτές.Άρχισαν  λοιπόν να μιλάνε για τα πρόσωπά τους και  τα ρούχα τους. Στη συνέχεια ρώτησα αν θα ήθελαν να μιλήσουν για τον εαυτό τους ....



.....και τους άρεσε η πρόταση.
Τα ρώτησα τι θα ήθελαν να πουν για τον εαυτό τους και  με τις προτάσεις του κάθε παιδιού φτιάξαμε ένα σχεδιάγραμμα.




Επειδή δεν προλαβαίναμε σήμερα να μιλήσουμε για όλα αυτά τους ζήτησα να κάνουν υπομονή και να αρχίσουμε κάθε μέρα να ασχολούμαστε  με κάθε πρότασή τους. 
Συμφωνήσαμε σε αυτό.
Η συζήτηση συνεχίστηκε λέγοντας πως ό,τι πούμε και μάθουμε για τον εαυτό μας  δεν θα ισχύει  ακριβώς για όλους  αφού δεν είμαστε όλοι ίδιοι. Καταρχήν είπε κάποιο παιδί δεν έχουμε το ίδιο όνομα. Εντοπίσαμε διαφορές στο επώνυμο ( είναι μια χρονιά με πολλούς Νίκους, δυο Κατερίνες,δυο Αθανασίες....)
Γράψαμε το όνομα και αντιγράψαμε το επώνυμο μετρώντας τα γράμματα που τα αποτελούν.



Σηκώθηκε ο καθένας και πήγε  στον καθρέφτη. Τους ζήτησα να παρατηρήσουν το πρόσωπο, το σώμα και τα ρούχα τους και να αποφασίσουν τι τους αρέσει πιο πολύ πάνω τους σήμερα .


 Αυτό που  είπαν το κατέγραψα και φτιάξαμε το παρακάτω video.


video

Παρασκευή, 16 Νοεμβρίου 2012

Τα παιδιά στο Πολυτεχνείο

Τα γεγονότα στο  Πολυτεχνείο  περιγράψαμε σήμερα,με τρόπο που τα νήπια να μπορούν να αντιληφθούν χωρίς   να τρομάξουν.
Βοήθησαν οι προηγούμενες συζητήσεις για τα παραμύθια  "Στο Δάσος" 
 και "Ντενεκεδούπολη" 
και η παρουσίαση των τριών πολιτευμάτων (βασιλεία, δικτατορία και δημοκρατία).

Είδαμε  στο internet εικόνες της εποχής και εντοπίσαμε το σήμα της ειρήνης στους τοίχους του Πολυτεχνείου. Θυμηθήκαμε πως  είχαμε μάθει το σήμα της ειρήνης μιλώντας για τον πόλεμο και την ειρήνη. 

Είπαμε πως το περιστέρι και το κλαδί ελιάς είναι  επίσης σύμβολα της ειρήνης και φτιάξαμε την παρακάτω  κατασκευή.

Πέμπτη, 15 Νοεμβρίου 2012

Πολυτεχνείο - Ντενεκεδούπολη

Καθώς τα παραμύθια είναι πολύ χρήσιμα στο να δώσουν στα παιδιά να καταλάβουν γεγονότα και έννοιες που καμιά φορά  εμείς οι "μεγάλοι" δυσκολευόμαστε να τους εξηγήσουμε ή ακόμα φοβόμαστε να τους μιλήσουμε για αυτά, θα δουλέψουμε σήμερα πάνω στο παραμύθι "Ντενεκεδούπολη" της Ευγενίας Φακίνου .


Κάναμε λίστες με τα πρόσωπα -τους ήρωες του παραμυθιού .





Συζητήσαμε για τη συμπεριφορά του Λαδένιου και αντιστοιχήσαμε  το χαρακτήρα του με το χαρακτήρα των δικτατόρων που μάθαμε μιλώντας για τα πολιτεύματα.
Θαυμάσαμε το θάρρος της Μηλίτσας και του Σαρδέλα καθώς και τις συμβουλές του Σοφού και θυμηθήκαμε την ιστορία των παιδιών του Πολυτεχνείου  που με το θάρρος και την αγωνιστικότητά τους αντιστάθηκαν στο δικτατορικό καθεστώς.
Στη συνέχεια ετοιμάσαμε το σκηνικό για να παίξουμε την ιστορία τους στο κουκλοθέατρο.








 ...............................................................................................................................

Και η παράστασή μας!!!














Τετάρτη, 14 Νοεμβρίου 2012

Δημοκρατία

Με βοήθεια από το Blog της συναδέλφου Pitsina συζητήσαμε με τα παιδιά για τα πολιτεύματα και κυρίως για τη Δημοκρατία. Τα παιδιά είχαν πολλά να πουν!!

Πολυτεχνείο- Στο Δάσος (παραμύθι)


Αρχίσαμε σήμερα την ενασχόλησή μας με το θέμα του Πολυτεχνείου διαβάζοντας το παραμύθι της Σοφίας Ζαραμπούκα "Στο δάσος".

Τρίτη, 13 Νοεμβρίου 2012

Ο Μήλος στο φούρνο

Μηλόπιτα!!!!!!
Σήμερα ολοκληρώνουμε το πρόγραμμα για το φίλο μας το Μήλο.
Πριν σας παρουσιάσουμε μια  μηλόπιτα που φτιάξαμε , θα κάνουμε μια  αναδρομή στην ιστορία του Μήλου μέσα από τα φύλλα εργασίας που συμπληρώσαμε τις τελευταίες μέρες και που θα πάρουν τα παιδιά στο σπίτι σαν ένα βιβλιαράκι.


Παρασκευή, 9 Νοεμβρίου 2012

Ο Μήλος στο μανάβικο

Ο Μήλος σήμερα συνέχισε να μας περιγράφει τη ζωή του και συγκεκριμένα μας είπε πως από το δέντρο βρέθηκε στο τελάρο του μανάβη και από κει στο σχολείο μας.
Μιλώντας για το μανάβικο είπαμε τι άλλα φρούτα και λαχανικά μπορούμε να αγοράσουμε από εκεί και μερικά τα γράψαμε σε κατάλογο.

Πέμπτη, 8 Νοεμβρίου 2012

Γιορτή της Αεροπορίας


  Για να γιορτάσουμε την γιορτή των Ταξιαρχών και προστατών της Πολεμικής Αεροπορίας  είδαμε τύπους αεροπλάνων στην επίσημη σελίδα της air force hellenic.

Κάναμε ένα πίνακα αναφοράς των διαφορετικών τύπων αεροπλάνων που είδαμε.

Ο Μήλος-Από το σπόρο στο δέντρο


Ο Μήλος από σήμερα άρχισε  να  διηγείται την ιστορία της ζωής του ξεκινώντας από τότε που ήταν ένα μικρό σποράκι κρυμμένο σε ένα ζουμερό κόκκινο μήλο. 
 Κόψαμε ένα μήλο στη μέση για να βρούμε κι εμείς σποράκια.

Τετάρτη, 7 Νοεμβρίου 2012

Ο φίλος μας ο Μήλος

Από σήμερα και για τις επόμενες ημέρες θα ασχοληθούμε  με τα μήλα και θα τα γνωρίσουμε μέσα από διάφορες δραστηριότητες. Σήμερα λοιπόν πίσω από ένα κόκκινο μήλο που έδειξα στα παιδιά πετάχτηκε ο Μήλος.

Ο Μήλος

Παρασκευή, 2 Νοεμβρίου 2012

Σπορά

Μια από τις ονομασίες που δώσαμε στον Νοέμβριο  ήταν   μεσοσπορίτης     γιατί είναι ο μήνας που οι γεωργοί σπέρνουν τα χωράφια τους . Με αυτό το θέμα ασχοληθήκαμε σήμερα ξεκινώντας με το πώς γινόταν η σπορά τα παλιά χρόνια.

Πέμπτη, 1 Νοεμβρίου 2012

Νοέμβριος-Καλό μήνα


Ο ερχομός του Νοέμβρη ήταν μια καλή  αφορμή να μιλήσουμε πάλι για το χρόνο ,τις εποχές και τους μήνες.

 Θυμηθήκαμε το ποίημα του παππού Χρόνου 

και μιλήσαμε για τα παιδιά του φθινόπωρου.